Tuesday, October 16, 2012

dejavu kinabalu yang tak berapa nak dejavu..O__o

Assalammualaikum..

wah..lama nor rasa tak hapdet kan? rindu kat shaye tak? ngeeeee :) wokey ekceli ai nak la citer pasal apa yang ai buat kebelakangan ini..cewahhhh cam retis kan nak citer2..kira cam come back la.. ahkahkahkatuihhh...sepanjang ai tak update blog banyak sangat benda yang ai dah lakukan contohnya sila rujuk pada tajuk di atas..huhuhu ya..ai pi panjat gunung kinabalu..yeahhhh go baby go! hins hins kembang kempih rasa idung bila nk bercerita..

ni aku tunjuk bukti sekeping dlu kat korang..
so gambo kat atas tu masa aku dah berjaya naik kat atas..memang Subhanallah la..sangat sangat cantek la kat atas tu..dalam gambo memang lain tapi bila kita sendiri yang ada kt atas tu memang lain la..perasaan memang teruja la perasan apatah lagi..hohohoho..bila aku buat gamba ni as my profile pic kat fb set2 syaintonirrajim opis bantai gelakkan aku..suwey punya budak2..ada ke patut kata telinga biru sebijik cam teletubies la..apa kehay pake suar merah la..bia aaa.aku mengutamakan ciri2 keselamatan tau..saje aa aku pake suar merah supaya dari jauh orang dah leh nampak n recognize aku..dah le ko panjat nak sampai ke mendalah ni kul 2 pagi tau..diulang kul 2 pagi..apa benda yang ko leh nampak kul 2 pagi? ce citer? eleh sibukkan suar merah aku..aku dapat naik ko hado? wek wek nan hado k..huh! (ok sedikit riak disitu..haishhh urut dada..urut dada..mahapkan ai ye..) suhu kat atas memang sejuk la dalam -5 derjah celcius kalo tak silap aku..memang sejuk tahap cakap pun ketap2 bibir la..asap kuar dari mulut memang dah berkepul2 dah..x boleh disangkal lagi..kalo x kerana ko kat atas tu memang orang sangka ko penghisap rokok tegar la..ehehe..memang banyak dugaan la masa nak naik ni..dugaan turun lagi maha dahsyat..sat2 g aku citer..ada beberapa kali jugak la aku cam nk putus asa..kaki dah memang tak larat dah nk melangkah n aku cakap kat guide kitorang Nani nama dia..yup guide kitorang pompuan..kecik je umo pun dah 40tahun tapi perghhh dalam seminggu 2 3 kali dia akan bawak group naik atas ni..memang kagum la..oke berbalik pada citer aku..aku cakap kat Nani..ai rasa nak tgu sini je boley? dah tak larat dah ni..kaki pun dah tak leh angkat main pakai seret dah ni...nak tau apa dia jawab? mula2 aku rasa nk marah je..ishh dia ni nak kasi aku mamp** ke.."U tak boley tgu sini bah..kalo tidak mau naik..kena turun la.." aikkk kalo aku larat tak payah la nk tunggu ko suruh aku turun..rela hati mak turun nak oiii..pastu dia sambung lagi "saya tidak mau u kena hypotemia, nanti susah" ooo ok baru aku paham..cancel marah..T___T. nak tak nak aku gagahkan jua untuk naik..memang dah tak jauh puncak dalam 200meter je pun..tapi bila ko berada dalam posisi 90derjah hampir menegak, 5 meter pun ko rasa nk maki je..akhirnya aku pun sampai lah..dengan tangan ketar2 sejuk aku gagahkan la jugak suh bebudak ni petik gambo aku..ye la nk tunjuk bukti kat korang bahwasanya aku dah sampai ke puncak...hohoho..jeles? simpan aaa lam kocek..pi main jauh2 nu...:P

motip aku tutup idung adalah sebab sejuk yer..
yang pake baju oren tu Ana nama dia..siot je dah sampai dulu kat atas pastu jerit2 panggil nama aku.. kenkonon bagi semangat la tu..haishhh ko tak tau rasa kaki aku cemana..fizikal je nampak normal hakikat pembesaran dalam dia dah macam kaki gajah tau dak? dugaan2..dengan kasut tercabut tapaknya msa naik..dengan hujan lagi..sudahnya aku pakai je slipar ngan stoking..huhuu gile ahh nekad..sib baik tak jadi pape..buatnya sliper tu licin melampau memang ke gaung le aku..

minah salleh roomate kat laban rata..

minah salleh tu nama dia maraiam..wah klasik nama ko yer..mula2 dia bgtau nama dia kitorang tergelak..aikss biar betik nama mariam..alangkan orang melayu nama mariam pun xnak sebut nama sebenar..siap pakai nama samaran lagi..merry la..maria la...hahahah..tapi memang kenyataan nama dia mariam from netherlands..muda lagi baru umo 23 kot..untung ko yer..muda2 dah travel negara org..peramah la jugak..tapi disebabkan set2 aku ni xberapa peramah lam berbahasa omputih maka jadinya ko tanya satu jawapannya satu le..nak tanya banyak2 kang salah sebut kelain lak maksudnya..hohohoho..

oke..lapo nak g makan dlu nanti aku sambung part masa nak naik n turun laks..banyak ni kejadian nk citer...hohohoho...

bubuiii...

No comments:

Post a Comment