Monday, November 21, 2011

meh cakap pasal hati..

Assalamualaikum..

mood hari ni nak cakap pasal hati..ngeh ngeh..cam pakar laks kan..okeh okeh..sajer nk kongsi ngan korang, mana la tau..ada yang baik leh kongsi, kalo yang buruk leh di jauhkan..tak gitu?

“Kalau hati kita indah, kita akan sentiasa melihat keindahan. Sebaliknya kalau hati rosak, keindahan tidak akan ketara, sekalipun sudah tampak di depan mata. Atau kita mungkin akan mudah bosan dengan apa yang ada lalu mula mencari lagi. Percayalah, orang yang rosak hatinya akan menjadi pemburu kecantikan yang fatamorgana!”

kata-kata kat atas ai petik dari satu blog Ustaz Pahrol..menarik kan? so nk share le ngan korang..kalo hati kita ni selalu positif maka yang positif la yang akan kita nampak dan capai..kalo kita asik pk benda negatip jerk, harus la yang buruk2 jer yang akan berlaku..percaya atau tidak? aku percaya.. kalo korang tanak percaya, cer try pk benda2 buruk..sat2 lagi mesti ada yang buruk jadi kat korang..hak hak ada bran? 

soal hati tak der saper yang dapat meneka..hanya ALLAH saja yang mengetahui..kadang-kadang bila kita rasa kita tau apa yang ada kat hati kawan kita, tapi hakikatnya percayalah hanya 80% sajer yang tepat..sebab apa? sebabnya hanya pemikir dan pemilik hati yang tau apa yang dia duk pk..hati bukan macam server, bila down jer leh panggil technician suh tolong baiki..sebab tu bila sekali hati dowm, payah dah nk baik..bukan tak leh baik, cuma makan masa la..kalo tak berbulan, bertahun..

aku nak jerk cakap pasal pengalaman..ye la walo tak seberapa tapi at least leh kongsi ngan korang..remuknya hati memang sakit..pedih sampai ulu hati..sebab tu skang aku belaja utk tidak sakitkan hati saper2..supaya aku juga tak sakit hati..aku penah rasa terguris nya hati kita dihina sesuka hati..tapi takpe, hari ni hari ko, lenkali hari aku..tak gitu? 

ehsan pokcik google..:D

~ aku bukan baik sangat, tapi aku cuba jadik baik ~   

ok bai!

No comments:

Post a Comment