Wednesday, January 8, 2014

sesaat untukku

 salam..

aura baru 2014..mahu terus bersuara melalui jari..moga yang lemah boleh dibaiki..

tahun baru ni aku mahu tarik aura2 positif mereka2 dikeliling ku..aku nk hindarkan yang negatif..aku harap la.. jgn harap tap tinggal harapan dah la..aku nk kurangkan bad thinking..nak selalu senyum..nak biar je sape2 yg suka nk cari masalah ngan aku terpk2 apekah kena dengan makhluk ini..walau dilanda masalah dan sengaja dicari masalah masih mampu kau mengorak sebuah senyuman manis..uhukss..

aku mau lebih bertanggungjawab..sementelah makin byk yang digalas..sebagai mummy. sebagai sahabat. sebagai anak. sebagai pekerja. sebagai kakak. sebagai adik dan sebagainya..aku nak kurangkan merungut..biarlah aku merungut2 dalam hati sajer. itu lebih mulia. terkadang yang tersimpan itu lebih nampak sucinya dari yang terzahir. got it? nope? x mengapa later2 kita pk semula.. aku nak kurangkan rasa xpuas hati atas alasan apa jua..nak terima seadanya..like macam sebagai adik "huh asik la aku sajerk yg nipon ko. ape ko abg xleh ke nk tanya kabare aku' itu resamnya ye, yg muda mengalah pada yg tua..kau jalankan tanggungjawab kau dah la..yg selebihnya biar kan sajer. hidup macam roda, tak selama kau diatas. sampai masa kau dibawah jua..

sebagai pekerja bukan kuli..kau dibaayar atas tugasmu maka kau jalankan saje..cakap banyak xguna, yg salah cuba betulkan..yg betul kekal2kan..makin besar gaji kau, makin besar tanggungjawab kau.. walau bukan bos kau tetap bertanggungjawab atas kerjaan itu..huh..dasar manusia skit2 stress..maka selalulah kau stress agar kedutan yg segaris dua makin cepat beranaknya..kalau kau double stress keputusannya makin mencanak ketebalannya..so silakan stress..ehe..baek akan daku pk kan semula..

sebagai mummy..anak teruna yg dulu seciput skang dah setinggi galah. baru darjah satu bila berkepit sudah ada mata yang memandang..'wah anak ikan uollss..kelas ko semah' begitulah sinisnya..sudahlah tinggi, rambut pacak pula..wah makin ramai yg mengendeng2 nak kenenkan dengan si dara..aduhh lagi sepuluh tahun maka mak kau cepat lah bercucu..pantas benar masa berlalu..dua teruna kecintaan dari alam rahim kini membesar depan mata..walau aku hanya penumpang tapi aku bahagia..syukran ya ALLAH..

sebagai sahabat, aku mahu terus membahagiakan..moga2 yg terjalin hingga ke jannah..bff ku miss diva..^-^
kenapa diva? sebab dialah diva saya..i means walaupun berlagak cuma hahaha..luv u miss diva

sebagai anak...saat ini aku hanya punya ayah..satu lagi keberkatan doa seorang mak telah ditarik nikmatnya dari aku..hampir 3 tahun berlalu..aku masih rindu..walau aku bukan pilihan tapi siapa kita sebagai penentu.. hanya geleng kepala tanda x setuju.. ayah, hero hatiku..dialah sugar daddy ku..kata yang lain aku anak kesayangan..kesayangan yang mcm mana..hurmmm mungkin hanya hero yg tau..hj burn, u r my hero's! p/s: kesayangan pun dapat cop mohor juga dimuka hasil libasan hanger..tu balasan si degil x mendengar kata..naseb makin besar makin hilang garisannya..kalau x jadilah mimi PIRATES OF THE CARRIBEAN 

nanti mencoret lagi..perut lapar perlu di isi..papai!



No comments:

Post a Comment