Tuesday, February 22, 2011

Bengang ke bangang?

salam..elo2..entri yang di tulis dalam kelaparan..muahahaha..lapo sebab cuma makan kuih jerk tadi (bajet diet ahh..:P) so, sajer nk kongsi pengalaman ngan korang..penah tak korang rasa tatau nk bagi nama pada perasaan korang..nk bengang ke bangang? ok cool..cool..camni citer dia..lately ni umah aku diserang ngan bunyi yang agak misteri ler..bunyi yang tak mengira waktu, wakti senyap sunyi ke, waktu bising2 ker waima waktu senggang sekali pun..haishh..bunyi yang sangat buat aku sakit hati..bengang punya bangang! bunyi yang aku maksudkan tu merupakan bunyi kerusi meja plus bunyi guli bertaburan kat atas siling umah aku (ehh, umah ko ade sling kew?) eh, maksud aku bunyi yang datang dari tingkat atas umah aku..perhatian ye kengkawan, umah aku ni apartment type so ada la penghuni kat atasnya (ada ek? siot je!)..hai nk kata rajin bebenor tu, ada ke patot, masa time org nk tido, dia sibuk nk ubah kusi meja..wei alo2 encik, takde siang dah ke? malam jugak ko nk buat keje yek? pastu siap tabur2 guli lagik..rajin benor lah mak dia nk kutip guli anak2 dia tu..bagi anak men satu sebijik guli dah la..hai kalo si bucuk ni, dia xmungkin la main tabur guli nih..kang tak pasal2 ke dalam plastik itam semua menan dia.. memang aku menyirap tul tau dak..tak prihatin lansung ngan sensitiviti orang kat bawah..tak tau orang nk tido ke apa ke? haiihh..lagi satu, kalo dia menumbuk kat dapur, ya rabbi..macam nk tembus je lantai umah..alo, kakak..lapik la lesung tu..saya (eceh!) tau le umah akak ada lesung batu, umah saya (eceh lagi) pun ada..bukan takat lesung batu...batu sungai pun ada..nak nak? kalo akak nk lebih praktikal menumbuk tanpa melapik sampai tuli telinga saya (eceh eceh eceh) ni, saya leh je pinjamkan..ish ish...so apa pendapat korang? memang tak prihatin kan (sila kata ya..memang dia tak prihatin!)..
gambar ehsan en google
p/s: aku jugak ada dengar cite2 yang tak berapa menarik alias serammmm bila mana aku ceritakan kat bebudak opis nih pasal benda kat atas..caiisshh bebudak nih, bukan nk kasik moral support..matikan moral ada la..huhuhu...

3 comments:

  1. uhuhu... mcm ceta seram je.. try2 la check sapa dok atas tu ;)

    ReplyDelete
  2. kak syura.. cam umah akak saya'la.. alih2 meja kosi, bunyi guli... try tanye kak fazni tgk.. dia pun mempunyai pengalaman yg sama .. huhuh

    ReplyDelete
  3. cik lesung: huhuh scary kan..
    dila : adess, memang sakit hati tul dila..time nk tido lagik2 la dia buat keje..caishh

    ReplyDelete