Thursday, February 24, 2011

hidup kita...

salam..elo2..entri sejuk beku sebab kat luar hujan plus aircond yang super duper sejuk sebab takde ramai orang kat opis ari ni..huhu..takde pape nk ditulih hari ni cuma bebelan kosong utk tatapan bersama.. ye hidup kita..penah tak korang terpk kenapa ALLAH hadirkan kita kat dunia ni? kenapa kita di kurniakan kepada mak ayah kita? mesti semuanya bersebab kan..tak dinafikan tak semua yang hadir dalam hidup itu indah, ada juga yang kelam dan hitam..macam jugak langit kekadang dia cerah kekadang dia ujan..dan kekadang jugak dia turun salji tapi tu kat negara lain la..Malaysia ku tercinta tarak aaa (bersyukur ngan apa yang ada yerk!)..sama gak cam orang pompuan kadang2 dia normal kekadang dia tak (sebab dia PMS! hahaha).. hidup kita ALLAH kurniakan dengan sebaik2 jalan cuma jalan yang hitam tu korang yang pilih sendri..masing2 dah dikurniakan akal..betul tak? buleh je pk mana yang baik dan mana yang buruk..macam gejala2 yang banyak terjadi skang..bayi buang sana sini..macam2 benda tak elok yang makin parah melanda dunia kita (wah wah..teror tak ayat aku..ngeee) bukan takat buang bayi jer..penah tak korang ada terbaca pasal anak buang mak bapak sendiri..penah kan..penah kan.. (baik angguk cepat! tampor kang!) sampai camtu sekali kejahilan kita kan..tak tau le mana yang salah..anak2 ke mak bapak? ce citer ce citer..haiii...kalau nk aku listkan kat sini, memang melampau banyaknya..tapi sebagai orang yang naif lagi cetek ilmu pengetahuan..hanya itu sebahagian yang dapat aku tulihkan (eleh sikit sangat le kan) tapi takpe yang selebihnya aku nk korang yang pk sendiri..kang otak korang tu tak berfungsi laks semua nk orang nk suap kan..ce pk sendiri lak..

p/s: aku suka tagline trilogi cinta ni..salah di mata kalau tak nampak..salah tafsiran kalau tak di nilai... kecintaan ku B sangat layannzzz citer ni..huhuhu                                (tetiba jerk kan..suka aa blog aku!:P)

No comments:

Post a Comment