Tuesday, April 26, 2011

no body's perfects!

dalam hidup ni kalau kita terlalu nak jadi perfect, tak mungkin boleh..ye la kan, no body is perfect..hanya ALLAH je yang sempurna..kita? kita sebagai manusia ni tak mungkin la kan..nama pun manusia..toksah perasan le nk jadi perfect..kalau ada pun kesempurnaan tu, ingatlah ia cuma serpihan dari kurniaan ALLAH je..padamkan je la niat nak membangga2 tu..tak kemana nye yob! adatlah kat dunia ni, semua orang nak sempurna..even diorang tau yang memang tak kan boleh la cari yang sempurna..aci kerat jari la..setiap yang baik pasti ada yang buruk sebelumnya..yang cantik pasti ada yg hodoh teselit di mana-mana..yang lebih disitu mesti ada yang kurang disana walaupun sedikit cuma..


aku bangga jadi diri aku sebab aku tak kacau orang..kalo aku kacau pun, sekadar kaco anak aku sampai menangis, tu kira tak kaco orang len la kan..anak aku sukati aku le. aku suka ngan keje aku (suke kew? =P ) walopun kecik tapi aku bersyukur, sekurang2 nya aku masih ada keje..aku jugak bangga jadi anak melayu yang ISLAM, walopun aku tak reti cakap omputih, aku tak kisah sebab aku anak melayu yang tak perlu nk bangga2 bahasa asing..aku jugak sangat bangga sebab rambut aku hitam..bukan perang yang diwarnakan (uikss ni takder kena mengena..eheh emo skit) 


aku bangga walopun aku ni keje jadik kuli tapi aku tau keje aku..sekurang2 aku kuli yang ada ilmu..bukan kuli yang membuta tuli..apa guna ada pangkat tapi ilmu zero? what the points? useless! aku tamo ego2 sebab hidup ni bukan lama utk di ego2 kan..kejap je idup ni..pejam celik pejam celik dah abis seminggu, dah abis sebulan dan skang ni dah abis suku tahun pun..kejap betul masa berlalu..aku jugak tak mau terlalu berkira ngan hidup aku..nak hepi2 jer..nak sedey2 pun tak guna..hidup bukan utk ditangisi tapi di isi dengan segenap anugerah yang diberi..ALLAH takkan uji hambanya kalo dugaan tu tak tertanggung dengan kudratnya..aku pasti setiap ujian yang datang hanyalah sebagai penyeri dalam hidup ini..tak berwarna la pulak perjalanan hidup aku kalo takder lekak lekuk yang bersimpang siur kan..macam jugak roda yang berpusing..macam graf yang ada turun naik..baru lah happening kan..apa pun kembali lah ke fitrah asal kita..tak guna berhidung tinggi, jalan mendabik dada, mana tau tiba2 ada pulak ranting menjulur..kan dah tercucuk lubang hidung..amek ko! so udah2 le ye...

No comments:

Post a Comment