Tuesday, May 24, 2011

pentas pilih kasih ~ ini bukan rancangan tv1 rosyam noor ~

kenapa ek orang kata, hidup ni bagai pentas drama? kat mana dramanya? dan semua manusia dibumi ni sebagai pelakonnya? pelakonkah aku? tak rasa glamer pun..tadak pun orang kat shopping mall berebut2 mintak otograp aku..tade pun orang berenti semata2 nk amik gambar ngan aku..apatah lagi orang senyum2 bila tengok aku berjalan2 di tepi jalan..so memang aku tak rasa pun aku sorang pelakon..tapi bila makin lama aku makin besar dan dewasa (cehhh ayat skema..T__T ) aku makin paham sebab munasabab apasal orang berkata begitu..yup, aku akui yang hidup ni memang pentas..ala lebih kurang pentas pilih kasih la..sebab apa aku kata pilih kasih? sebabnya...hurmmm biarlah rahsia..cuma kadang2 aku jadi musykil dengan apa yang telah aku lalui...kenapa tuhan jadikan hidup aku camni tak camtu..kenapa jalan aku kena bengkak bengkok tak lurus...kenapa warna hidup perlu hitam dulu pastu baru ada warna warna..semua tu buat aku kadang2 terpk...ya aku tau, apa yang ALLAH beri tu ada alasan dan hikmahnya..tapi tu la sebagai manusia, aku kadang2 tak dapat lari dari terpk kan semua benda2 tu..ye lah dari otak aku melenggung tak buat apa2..baik kasik dia keje skit kan...hidup memang tak dapat lari dari sayang menyayangi..itu dah jadik lumrah..paling2 koman pun kalo korang tak der pakwes atau aweks mesti korang pernah ada perasaan sayang kat motor korang ke kete korang ke kan..sayang kat mak ayah tu tak leh kira, sebab tu WAJIB..walopun kadang2 parents pun ada yang pilih kasih..ye la nama pun manusia kan..tak wajib baca harus tau, pilih kasih antara anak2 sangat2 tidak sihat untuk tumbesaran fizikal dan mental anak2 ye tuan puan..walopun nampak cam sangat2 kecik benda ni tapi makan dalam wooo..

wokey dah..stop..aku nak nangis nih...wuwuwwuwuwu...~ scene ni takde kena mengena dengan citer kat atas ~


No comments:

Post a Comment