Wednesday, January 12, 2011

Aku Malu...

salam..huhuhu..amacam tajuk? panas tak? panas tak? (eh, ko pehal ni? sawan ke? huhuhu)..sebenarnya aku nak citer sikit pasal pengalaman malu aku..ehe..aku pasti korang pun penah ada perasaan tu kan..maksud aku perasaan yang tetiba bila kita sedar yang kita telah pun melakukan sesuatu yang abnormal (kengkawan, maksud aku abnormal tu bukan meliputi perkara2 yang tak elok yer)contohnya camni..pada satu hari, diwaktu lunch atau bekpes..korang dengan semangatnya nak ke kedai beli makanan..dengan lenggang lenggok dan lemah gemalainya korang cedukkan mee la bihun la bagai (stail budak2 blaja yang loan dia baru masuk setelah bertarung dari kebulus..:P --erk aku la tu) dah siap bayar n dah siap makan, tetiba masa nk kuar dari kedai tu, baru korang pasan erkk..alamak selipar atau kasut korang sonsang la..hakhak..maksud aku sonsang tu, bukan korang pakai terbalik tapi, kasut lain pasang..satu ijo satu merah.wakakakak..(sis piza, gan mare aaa)..aku sangat pasti, lepas je menyedari keadaan tu, korang akan jalan lebih laju dari peserta marathon...huhuhu..patot la mamat2 encem lam kedai tu senyum2 jerk tengok aku tadi..rupak2 nya..waaaaaa...malu wehh..sure tak tunjuk muka kat kedai tu utk 10hari berikutnya..hakhak..

Ada satu lagi peristiwa yang aku tatau nk kata malu ke nk marah ke..kejadian terjadi masa aku muda remaja dolu2..aku g satu kedai india ni..aku panggil kedai uncle..disebabkan ramai orang gak kat kedai dia ni, aku pun beri la laluan untuk diorang membeli n belah dulu..bila sampai turn aku..aku pun senyum2 la ngan anak uncle tu, dia senyum balik..aku pun baru nk bukak mulut nak cakap yang aku nk tepung sekilo..sekali dia speaking tamil la..aku pandang je dia ngan mata terkebil2..dia ulang lagi ayat tuh..aiiyaakk..macha, i tatau la cakap tamil, i melayu..waaaaa..nak nanges je rasa..tapi tak nangis pun..rasa cam nk marah jer..mentang2 la aku ni cantik bak spesis aishwarya rai (ok aku tipu :P)..main hentam kromo je speking ngan aku..aku tgk uncle aka bapak si macha tu dah gelak2..pastu dia cakap pe tah kat anak dia..macha tu leh senyum2 plak...haishhh..marah ni..marah..huhuhu..lepas peristiwa tu, aku kena jugak situasi yang sama kat lokasi lain...makkkk..tau le i ni mai dari negeri buah jeruk..jangan le ingat i paham bahasa tu...

i anti racist!

2 comments: