Wednesday, January 12, 2011

Perginya seorang Mak Teh

salam..entri sedih pagi ni..semalam baru dapat berita yang mak teh aku yang ada di Terengganu meninggal dunia..sakit yang memang dah lama menemani dia --diabetes dan worst become to worst, dia kena strok and jatuh dalam bilik air..dia adalah adik kepada mak aku..ingat lagi masa kecik2 dulu, dia selalu 'pinjam' aku untuk teman anak dia bermain masa aku cuti sekolah..kira aku agak rapat la ngan anak dia, arwah ijat..ijat pun dah meninggal hampir 8 tahun lalu. bila kakak aku call je semalam, aku dah dapat rasa ada berita tak elok yang bakal aku dengar..dan ya, satu berita kematian..aku nangis bila kakak aku kata, mak aku meraung dengar adik dia meninggal..walaupun mak aku tak sihat dan kurang upaya untuk berjalan, tapi dia tetap nk g lawat jenazah adik dia buat kali terakhir..aku sebak..air mata ni tak dapat aku tahan bila terkenang mak aku, juga pemergian mak teh..mak teh adalah adik beradik mak yang pertama sekali meninggal..sebab tu aku rasa, mak sangat sedih..dah la arwah datang melawat mak aku baru tak sampai sebulan yang lalu sebab dia nk pegi berubat..rupa2 nya itu kunjungan terakhir..aku pun sempat jumpa dia last masa raya haji hari tu..sempat la mintak halal makan minum dan cium pipi dia..apa pun, aku anggap semua ini adalah perancangan terbaik dari Pencipta ku..dia telah menentukan segala-galanya..ajal maut tak lewat mahupun cepat walau seminit..al-fatihah untuk arwah Mak Teh..

No comments:

Post a Comment