Tuesday, January 11, 2011

hentikan penderaan!!

assalammualaikum..salam pagi selasa..

wah pepagi lagi tajuk dah gah kan..yup memang pun (sambil tangan letak kat dada) :P..
apsal tajuk entri pepagi lagi dah menusuk nih? nak tau pe sebab? sebab pepagi lagi dah terbaca kat suat kabar yg ada budak umo baya2 anak aku meninggal sebab kena dera! apa punya vengong la sape yg dera dia tuh! kalau depan mata aku, aaiii dah lama kena penampaq singgah pi balik tau dak! takdak perikemanusiaan betul! singa pun ada sifat kasihkan anak tau dak..garang camner pun masih lagi ada sifat keperibinatangan tau! (uikss ayat baru kah ini?) sangat sedih tengok bebudak yg masih tak tau pape didera..dan lagi sadis sampai mati! apa ke besar sangat ke salah dia sampai ko dera dia? cubit sikit2 kira standard la..cubit mengajar namanya..ni kalo dah sampai 73 kesan lebam..bukan mengajar lagi dah..tu nk membunuh namanya...owhh..aku sangat marah!haisshh..aku sokong kalau pendera ni kena hukum mati..biar dia rasa! dan aku nk cadangankan, kalo sesiapa yang didapati bersalah mendera kanak2, even kanak2 tu tak mati..kita dera dia balik macam mana gaya dia dera budak tu! amacam kengkawan..setuju tak? sila cakap setuju skang! kalo tak aku dera korang balik! muahaha..

p/s: budak2 masih suci macam kain putih..diorang memang kadang2 menguji jiwa, mental dan fizikal kita..sebab dah namanya pun budak2..diorang cuma nk perhatian dan kasih sayang kita..jangan la kita sia2kan diorang..anugerah dari ALLAH tu wei..berdosa kita abaikan diorang..renung2kan lah..AKU SOKONG STOP CHILD ABUSE IN MALAYSIA!

No comments:

Post a Comment